kutil píše:Karle,1220 píše:Na rozdíl od parního stroje od lokomotivy, kde zaplatíš kromě ceny stroje i palivo.
Když Ti válec zamrzne, tak si to špatně rozdělil,
Že to celý běží ve velmi záporný teplotě by mělo být jasný.
Dokud mi to nepoběží, už sem psát nebudu.
Grrr.![]()
![]()
K.
.... Tady může být dobrým rádcem pouze JIM68 jehož je nápad i mnoho zřejmě již fungujících oblud.
ode mne už nic nečekej
móóc si vážím tvého inspiračního nápadu, ale nějak to vše nestačím vtřebávat, si na mně moc rychlé![]()
Pára je pára, tam vím vo co gou. Já už jiné nebudu![]()
Přeji hodně úspěchů při realizaci tvých bazmeků
H.v.
Se omlouvám, mám děsný práce, od té doby, co mi to tak jako funguje, nabralo to všechno rychlost....

Kutilovi: všechny skripta z vejšky Ti můžu přenechat, je toho asi 200 stránek o Carnotovi a Rankinovi a entalpii atd, ale jestli nejsi na matiku, tak si to stejně nevypočítáš, že jo? Můžu Ti s tím výpočtem pomoci, ale jak říkají kluci z fakulty - správnost výpočtu ověříme pouze praktickým pokusem.... Písťáky jsem dávno dal k ledu, dělají psí kusy s teplem (tření, tlaky, těsnění, kondenzace, zamrzání...) a vrhnul jsem se na turbíny.
P.s.: K těm skriptům - jsou myslím docela nanic, protože popisují idealizované děje. Realita je v dlouhodobém testu provozu, kdy se teploty vyrovnají. Nebo to v laborce všechno předehřát a předchladit....

A ještě: jestli používáš vodní páru(?) tak je to jedno z nejtvrdších (nejvýkonnějších tepelně) médií, pokud si to spočítáš správně, budeš mít super výsledky.

To Navar: díky za příspěvek. Ten závěr je moc pěkný!!

Upraveno: Kutile, zatím bych se vykašlal na vstřikování a udělal si tu teplotní a energetickou bilanci. Ať víš, do čeho jdeš.

